Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, april 30, 2007

valborg - vad gör man?


Valborg i dag och vad gör man?
Det har jag frågat mig i någon vecka nu. Det känns som Valborg är den helg som är minst tradionsfylld för mig. Jag har spenderat Valborg på många olika sätt genom åren: med att gå i fackeltåg tillsammans med scouterna, varit på 15-årsdansen på Folkets Park, kollat brasan med mamma och pappa, festat i overall på studentfestival, grillat i öltält, varit i Lund och haft sillfrukost och grillat och jag har varit och kollat på en brasa tillsammans med barnfamiljerna på Norra berget i Sundsvall. Det känns som det där med festandet är något som jag vuxit ifrån och att gå och kolla på en eld... nja, det lockar sådär. Vad hittar man på då? Vad gör du i dag?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gosar med kissarna. Är värdelös att fira något som inte är spontant :-)

3:55 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: mysigt! Det gjorde jag också, plus att jag åt pizza och spelade spel :)

10:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home