Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

onsdag, april 25, 2007

en klump i bröstet

Jag har fått tillbaka en hel del ångest på sistone. Känns som att det mesta ger mig dåligt samvete och att jag aldrig har en susning att nå upp till kraven. Just nu känns det som jag vill vara: smalare, snyggare, ha bättre hår, längre ben, bättre kondition, intressantare intressen, fler kompisar, roligare jobb, prestera bättre på jobbet, få mer uppskattning för det jag gör och ha ett roligare liv helt enkelt. Jag vet ju innerst inne att det egentligen inte är något fel på mig, men just nu har jag extremt svårt att fokusera.
I helgen gick jag en hel dag och hade ångest utan att veta varför. Det har inte hänt sedan i oktober förra året. Och jag vaknar på nätterna, och kan inte somna om för att jag har ont i magen och tankarna bara snurrar.
Jag tror jag vet vad allt har sitt ursprung i och jag stör mig på att jag bryr mig så mycket. Men än mer stör jag mig på att folk inte kan visa uppskattning. Ska det vara så jävla svårt?
Jag vet att jag inte ska ta saker personligt, men hur tar man egentligen en överkörning utan tack? Varför ska jag bara fortsätta köra på som vanligt och prestera mitt bästa? Någonstans i allt försvinner liksom inspirationen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Usch, det låter inte alls bra! Hoppas du kommer ihåg att jag finns här om du vill prata. DU ÄR SÅ BRA, VÄNNEN!!!

3:41 em  
Anonymous Anonym said...

Svårt att ge råd.

Jag har börjat skriva små råd varje vardag i må-bra-skolan men att jobba med sig själv är en ständigt pågående process.

Själv så resonerar jag så här: OM jag inte får tack och uppskattning så säger det mer om den personen/organsiationen än mig. Då blir det ett stort nej nästa gång.

Men visst svider det.

Och jag är hela tiden beredd på att gå på fler nitar. Det finns så många puckon överallt. Men många godingar också- som du till exempel!

Var rädd om dig! Kram.

8:19 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: jag vet och du är så himla bra, jag är så glad att jag har dig :)

Maria: jag läser och uppskattar din må bra-skola så himla mycket.
Jag håller med dig och försöker att skaka av mig sånt, men när det är jobbet så känns det kört ibland. Ska jag bara säga upp mig eller?
Jag söker jobb nästan hela tiden, men det är svårt att få något, vet inte vad jag ska göra faktiskt.

10:38 fm  
Anonymous Anonym said...

nejmen å, det är precis så jag känner ibland. allt känns lönlöst och man är så ledsen utan att man ens fattar varför. när jag känner så brukar alltid mina vänner säga att jag tänker för mycket och att jag jämför mig för mycket med andra. det kanske är så för dig med?

12:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home