Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

söndag, april 15, 2007

bitterfittans come back

Jag var ute i går. Jag har som, tidigare nämnt, ibland lite svårt för det. Vi skulle prova ett ställe som vi hört hade två dansgolv varav ett skulle vara ett schlagergolv. Eftersom jag var sugen på att dansa lite lät det som en helt okej grej. Trots att åldersgränsen på stället var 25 år kändes det som jag var 19 år igen och gick på det enda uteställe i Norrköping som vi under 20 år kom in på. Något schlagerdansgolv hittade jag aldrig (varför ha två dansgolv med samma musik på båda?) och de få schlagers som kördes la dj:n någon basslinga på (låtarna håller liksom som de är). Dessutom har jag lite svårt att förstå varför man ska betala en rätt hög summa (100:-) för att få gå in på ett ställe och få köpa ställets öl.
Jag vet inte varför, men jag kände mig så himla bitter efter ett tag. I vanliga fall kan jag ta det mesta och göra det till en kul grej (det gick i och för sig här också på grund av mina söta vänner). I vanliga fall finns alltid något att göra ute (eller på busstationen när man väntar, eller i kassakön på Ica), som till exempel kolla på snygga kläder eller frisyrer, eller sitta ner och prata med folk. Men här fick vi verkligen jobba för att hitta en enda snygg kille. Till slut hittade vi en, och det var liksom ingen tio-poängare utan en vanlig kille i bootcut-jeans. Och tjejerna. Vet inte om jag är bitter, men visst man får ha vad man vill på sig och tycker man att man är snygg i guldklänning i cocktailstil med guldplatåsandaler och upptuperat blont permanentat hår, så visst. Men, kan man inte satsa på en bh som passar till det? Som inte visar de vita banden lysande i ultraviolett? Och redan innan sommaren är igång har jag tröttnat på alla färgglada tunikor i bomull med tryckt mönster och korta tajts, eller det gamla: tajta jeans, stövlar, linne (urringat med upptryckta bröst i) och så en väst på det. Jag vet inte varför jag är så bitter, kanske känner du igen mig igen som bitterfittan Jenny?

Okej, några roliga grejer i alla fall: en tjej i Fröken Söt-topp med superfin page, en tjej i grå klänning med svarta strumpbyxor och fina grå stövletter med rosett och en tjej i vit blus med röda prickar och en axelremsväska i rött som hängde sött på höften. Och så klart mina söta vänner. Dessutom, varken rök på dansgolvet eller tafsande folk.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, ett klockrent inlägg om gårdagskvällen.

4:57 em  
Anonymous Anonym said...

Hihi..du är inte bitter. Du är som jag :-D

9:38 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: skönt att vi var två som upplevde det så.

Lotta: haha, vi är nog rätt lika och det är bra. du skulle nog gilla mitt favorituteställe.

7:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home