Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

onsdag, mars 07, 2007

utmanad

Jag har blivit utmanad av Lotta, här är reglerna:

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Jag klarar inte av när det inte är städat. Jag mår psykiskt dåligt och måste alltid städa innan jag kan slappna av. Trots det så städar jag aldrig ordentligt utan akutstädar varje dag och när jag var yngre (upp till 21) hatade jag att städa.

2. När jag var liten tyckte jag så illa om kokt torsk med äggsås att jag var tvungen att sitta på övervåningen när resten av familjen åt det, jag klarade inte ens av doften.

3. Innan jag ska göra något så måste jag tänka igenom det hundra gånger så att jag har kontroll vad som än händer. Till exempel, om jag ska ringa någon så måste jag fundera ut vad jag ska säga och komma på alla saker som kan gå fel så jag kan eliminera risken att det sker.

4. Jag har alltid velat vara äldre än jag är. Som liten var jag som farbrorn som aldrig ville bli stor - fast tvärtom. Fast på något sätt så börjar jag tycka att det räcker snart ;)

5. När jag var liten var jag helt säker på att mina mjukisdjur levde och jag brukade låtsas sova så att jag skulle få se dem "komma till liv" någongång. Jag brukade säga till dem: om ni lever, kan jag inte bara få se det, snälla....

6. Jag är mörkrädd och rädd när jag är ute och det är mörkt. Men jag är inte rädd för våldtäktsmän eller rånare utan för troll, spöken och andar.

Jag skickar vidare till Jonna, Jenny, syster, Tinnitussan, Tess och Nino.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att se dina egenheter. ;-) man inser snabbt att alla har små saker som de gör eller inte gör vilket gör dem unika.

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

Jag brukade också tro att mina gosedjur/dockor levde när jag sov eller inte tittade på dem. Det gjorde också att jag var tvungen att vara jättesnäll mot dem, bädda ner alla på sin plats varje natt osv.

7:10 em  
Anonymous Anonym said...

det där med städningen käner jag igen mig i! Gu så stöört :)

2:48 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: haha, ändå har jag sorterat här med dem som går att berätta om... haha

Johanna: jag vet! och inte blev det bättre att tv visade program om levande dockor och mjukisdjur, jag blev ju bara mer säker på att de levde.

Clara: haha, jag vet!

8:56 fm  
Blogger glamflikka said...

jag har svarat. inlägg #355

9:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home