Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

fredag, mars 02, 2007

jag är så glad!

Ni har väl alla hört den där om att en olycka sällan kommer ensam. Låt mig vända på det och säga en lycka kommer inte ensam.
Först får jag veta att Lopes får stanna i Sverige och det är som en sten faller från mitt hjärta. Jag kan inte tänka på det utan att rysa.
Sedan pratar jag med pappa och får veta att han fått nytt jobb. Närmre hemmet, bättre villkor, högre lön och bättre arbetsuppgifter.
I går började också den nyanställda tjejen på jobbet och allt känns redan så mycket lättare. Jag bubblar av glädje.
Och när jag läser systers blogg och pratar med henne så får jag veta att hon mår bättre igen och att hon är glad och det faktiskt är vår i Malmö.
Och en gratiskonsert med TAW i går gjorde det ju inte sämre, eller att att det är fredag i dag och jag förmodligen ska träna.

Har ni hört att fåglarna sjunger?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det smittar av sig, jag är lika lycklig som du. Ibland är det bra med lite krokiga vägar för att man ska värdesätta när det blir raksträckor. KRAMAR

4:46 em  
Blogger Anna-Karin said...

Mör: bra att du också är glad! KRAMAR

6:58 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, vad glad jag blir av att läsa att allt löser sig! :)

10:08 em  
Blogger Anna-Karin said...

Jonna: ja, jag försöker leva i det här glada nu, hoppas hoppas det går vägen bara.

10:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home