Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, mars 06, 2007

det finns en tjuv i bostadsområdet

Ni kanske minns att jag brukar kalla mig själv slarvmaja eftersom jag titt som tätt tappar bort saker och sakerna faktiskt inte brukar dyka upp igen. Även fast min pappa alltid sagt att det som inte kommer i tjuvhänder kommer alltid fram, så har jag skyllt på mig själv. Men nu kan jag inte ta på mig allt längre. Det måste finnas en tjuv i bostadsområdet.
Ni kanske minns ett par svarta tajts, ett par svarta cheap monday-jeans och ett cd-konvolut från en Moneybrother-skiva. Grejer som aldrig kommit fram igen. För några veckor sedan försvann M:s (boxnings-)handskar och benskydd (dyra grejer) och trots att vi letat så hittar vi dem inte. Det är ju inte små grejer liksom!
Och i söndagskväll kunde jag allt i världen inte hitta fjärrkontrollen till digitaltv-boxen. Jag har flyttat sängen, kollat under byrån, tittat i lådor. Den är borta! Dessutom går det inte att byta kanal på boxen! Det betyder att vi för tillfället har ettan, tvåan och en brusig fyran. Och i kväll är det Desperate Housewife.
Någon Saida som kan ge tips?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kolla vid telefonen eller vid datorn eller i kylskåpet ;-)

Hoppas du hittar den! Jag är expert på att förlägga saker eller glömma dem helt. Är en virrpanna som ständigt dagdrömmer...

9:19 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: fjärrkontrollen upphittad under sängen! Resten är borta.

10:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home