Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, mars 15, 2007

oväntade möten

Jag slås ofta av hur liten världen är. Hur ofta min väg i livet korsas av andra som man på något sätt har ett förhållande till. Som Agneta. Hon är den enda jag känner i Västerås. M känner bara en person i Västerås också, en gammal kompis från hans hemtrakter. Självklart jobbar Agneta och M:s kompis på samma ställe. Dessutom kommer Agneta från Kiruna. Jag är bekant med en kille från Kiruna som bor här i stan. Han och Agneta har gått i samma klass och kände varandra som små!
I går var jag hos Tessi på mat, prat och stickkväll. När jag kommer dit så är en av hennes arbetskompisar redan där. Jag tycker jag känner igen henne, men eftersom jag: 1: ofta minns folk som inte minns mig så brukar jag inte säga något och 2: jag kan inte placera henne så jag försöker komma på det och vill inte säga något.
Men efter en stund så säger hon i alla fall: jag känner igen dig men jag vet inte varifrån.
Vi börjar rota i våra liv: var du där eller där?
Till slut kommer vi fram till att vi pluggade samtidigt i Nice för sju år sen. Det sjuka är att jag inte förrän efter en stund kommer på att hon var en av de jag umgicks med ganska mycket. Hon är så förändrad! Så efter att jag kommit hem så går jag igenom korten jag har på henne och tänker på allt vi gjorde ihop. Men ändå, hon är så förändrad i utseende!
Kul i alla fall!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tycker det är kul att ni lyckades komma på var ni träffat varandra! *ler* det var väldigt oväntat...

12:45 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: verkligen! du får kolla på bilderna från Nice nästa gång när du är hos mig.

1:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home