Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, februari 26, 2007

hur mycket kan man förnedra sig själv för en plats i Globen?


Det har inte riktigt kommit fram på den här bloggen hur extremt schlagernördig jag är. Jag älskar verkligen Melodifestivalen.
Men nu är frågan, hur långt kan jag gå för att få en biljett till Globen?

På Skodas hemsida finns en schlagerkaraoke. Man ringer in sitt bidrag och låten som gäller för alla är Jag ljuger så bra, Linda Bengtzings låt förra året. Sedan får folk rösta och den som fått högst röster i snitt vinner. Man måste ha minst 10 röster på sig. Jag har lyssnat lite på de som finns nu och det är mestadels småbarn som mest lallar ett "luger så bja" någonstans i alla musik eller ganska halvtaskiga versioner. Jag kan inte sjunga, men jag borde göra det bättre än det som finns nu.
Men, som vanligt i röstningsgrejer, så brukar inte bästa vinna utan den som har störst släkt eller vänkrets. Det betyder att om jag ringer in så måste jag ragga massa röster, vilket i sin tur betyder att för att vinna måste jag sprida min, inte så vackra, sångröst bland alla jag känner och knappt känner för att få så många röster som möjligt. För även om alla jag känner röstar 12 poäng på mig så kommer det säkert finnas några som röstar 1 poäng på mig av medtävlande. Eller vad tror ni?

Frågan är bara: kan jag förnedra mig själv så mycket att jag sjunger in och sen röstfiskar som en idiot?
Eller om vi vänder på det: kan jag gå miste om chansen för att jag inte vågar sjunga offentligt?
Vad tycker ni?

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för kommentaren hos mig :). Och klart du ska va med, jag lovar att rösta! De röda sandaletterna nåt i lägg ner var förresten supersnygga, vill också ha ;).

Ha en bra kväll!

8:21 em  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle rösta på dig för att du skulle få åka dit men gulliga barnröster kan bli hårda konkurrenter.

Det sägs att evenemang som görs för tv är bäst på tv...men jag vet inte.

L&P

8:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag röstar på dig. sjung och meddela mig var jag skall rösta. Pappa Lasse

10:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Klart att du ska försöka att vinna tävlingen om du verkligen vill till Globen. Jag röstar på dig!!

Jodå, jag är frisk nu. Fast låg. Försöker analysera varför...
Har du tid att ses ons. eller tors?

11:29 fm  
Anonymous Anonym said...

GO for it>!

Klart du ska sjunga och rösta fiskar höll jag på att skriva ,-)

Livet är för kort för att inte våga.

Jag röstar på dig. Lovar! Så sjung och börja packa inför Globenresan!

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Du har min röst oavsett om du har sångröst eller ej! :) Bara meddela var jag ska lägga min röst!

7:13 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror tyvärr det är svårt att vinna såna tävlingar även om man har massor av läsare. Tänk på alla lunar-fjortisar med tusen kontakter. Men samtidigt är det ju värt ett försök, tänk OM!

1:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home