Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, februari 26, 2007

skoda-klubben

Jag är extremt nöjd över köpet av vår bil, vår Skoda Fabia. När jag är ute och åker så är jag nöjd och när jag kommer och går mot bilen så blir jag nöjd för att jag ska få öppna och åka iväg med fina Fabian. Jag tycker att vi var jättesmarta som köpte en Skoda. Den är bra, billig i drift och fin. Jag är till och med så töntig att jag tycker att alla som köpt Skoda är smarta och att jag känner att det liksom är som ett band mellan oss. Så när jag är ute och kör så kollar jag noga efter alla andra Skoda (särskilt Fabia combi då) och när jag möter en så vill jag hälsa, blinka med helljuset eller något för att visa att vi hör ihop. Lite som busschaufförerna gör, de hälsar alltid på varandra även om de inte känner varandra.
Men såklart har jag inte hälsat på någon. Tanke och handling, inte samma sak...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åkte Skoda idag till lunchen och tänkte på dig. ;-)

3:26 em  
Blogger Anna-Karin said...

Måste varit en smart person som ägde den ;)
Frisk nu?

7:23 em  
Anonymous Anonym said...

Att köpa Skoda är skitsmart. Inget snack.

Personer som köper dyrare märken för i stort sätt en likvärdig bil men som plussar på en himla massa tiotusentals kronor vittnar bara om dålig självkänsla.

Att äga en Skoda är cooooooolt.

10:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hoppas vi möts nån dag, då kan vi blinka jättemycket.

1:10 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: det går ju faktiskt att köpa till specialgrejer till Skodan om man vill.
Jag tror det kan handla om fördomar också. Det är så tryggt att välja Volvo för det känner man ju till. Eller hur?
Och sen retar många mig för att Fabian har så liten motor också. Fast det räcker ju och den drar ju mindre bensin.

Hanna: Ja! Kanske på Hammaröleden! Ska hålla utkik efter dig nästa gång jag är i Skoghall/Karlstad

10:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home