Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

söndag, december 03, 2006

alla äckliga händer

Jag var ute i fredags. Det blir inte så ofta längre. Först var vi på ett ställe och då började jag undra varför jag inte går ut oftare. Sedan gick vi till ett annat ställe och då fick jag svaret.

Vi började på en popklubb som jag naturligtvis drog med de andra på. Det var underbart! Underbar musik (HÅKAN!!) och jättekul att dansa. Jag blev så glad att jag drack för mycket öl i farten.
Men självklart gillade de andra inte stället så vi drog vidare till ett annat ställe. Där det är trångt och rökmaskin (jag har aldrig förstått mig på den grejen och säg inte att det bara är vatten i röken, den kliar ändå i ögonen och gör att kläderna luktar illa) och såklart dålig musik. Ibland kan jag utstå sånt. Till exempel för att inte dra ner stämningen hos de jag är ute med. Jag kan nästan dansa till skitmusik och vända mig bort när röken kommer. Men det finns en grej jag inte klarar av - alla äckliga människor som petar på mig, buffar på mig, rör vid mig. Jag blir så irriterad. Jag blir stel som en pinne. Inte ska massa äckliga människor tro att de kan knuffa bort mig i ett hörn, och inte vill jag ha deras äckliga händer på min kropp. Jag har en rättighet att få stå och dansa utan att någon ska röra vid mig (i alla fall ska de inte göras medvetet). Sådana här tillfällen slutar alltid med att jag försöker lägga handväskan mellan mig och alla andra, att jag inte vill flytta på mig och till slut så går jag min väg för att jag inte orkar med det.
Och jag vet att jag måste gå därifrån, för om jag inte gjorde det så skulle mitt temprament i kombination med alkoholen i kroppen till slut en dag förstätta mig i en situation som jag inte vill hamna i. Kom ihåg det, bråka inte med mig på krogen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tål inte heller närkontakt utan har en stark integritet.

Och slemmiga typer på uteställen är vidrigt. Jag accepterar inte att någon petar på mig utan min vilja.

Det sjuka är att jag har svårt med detta även under träning. Exempelvis vid brottning eller klinch...

11:26 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: Åh, jobbigt att du inte klarar det under träningen heller. Det har jag inga som helst problem med, för då är det ju självvalt. I övrigt är jag en person som är väldigt kontaktsökande och som gärna kramas med kompisar och så, men just när jag inte sagt okej. Jag klarar inte av det!

8:27 fm  
Blogger glamflikka said...

skitkompisar som inte vill vara babar tycker jag.

det blir andra bullar i december vill jag lova.

5:03 em  
Blogger Anna-Karin said...

glamflikka: allt för ofta tycker jag att det blir kompensation till Björnis. Blä!

8:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home