Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, november 20, 2006

Lars W sjunger om syster

Sedan mina webläsare bestämt sig för att inte låta SR:s webradio funka har det blivit allt för tyst här på kontoret. Jag lyssnar i stället på de låtar jag har i Itunes på datorn.

I dag har jag säkert lyssnat på Hon kommer från främmande vidder med Lars Winnerbäck fem gånger. Den är den absolut finast låt jag vet. Jag minns än i dag när jag verkligen hörde den första gången (jag hade ju hört den många gånger innan men inte reagerat).
Det var i Linköping på Lars Winnerbäcks turné. Jag var där tillsammans med mamma och pappa och när han började sjunga Hon kommer från främmande vidder så lyssnade jag ordentligt och precis när han kom till refrängen vände jag mig till mamma och sa "den här låten handlar ju om syster J". Sedan fortsatte han att sjunga och jag började gråta när jag hörde hur låten verkligen handlade om J. Jag minns särskilt när han kom till delen: "och hon äger styrkan du alltid trodde var din" Än i dag kan jag känna mig förundrad över hur Lars Winnerbäck kan skriva en låt som passar in så bra på min syster.
Några veckor senare så berättade jag det för J när hon låg i min soffa. Jag spelade låten för henne och hon började också att gråta. Jag sa till henne att låten handlar om henne, allt utom det där sista "Du vill ta henne med, hon ska se vad du kan, men hon kommer från främmande vidder dit du reser men aldrig når fram".
Sedan tog det nog ett halvår innan jag förstod att också det var rätt.

Jag saknar syster J så mycket ofta. Men då lyssnar jag alltid på den här låten och blir sentimental men ändå glad att jag har henne.


Läs hela texten här.
Och lyssna på låte på Winnerbäcks hemsida under Ljud och video.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad fint du skriver. Jag blir alldeles rörd. Och visst är det märkligt när texter främmande människor skriver är så totalt träffande.... Kram.

8:10 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Tack :)

1:34 em  
Blogger glamflikka said...

åh så fint du skrivit bella!


jag älskar dig och det vet du!


love

4:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home