Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, november 09, 2006

saker som betyder något 3

Enligt min syster så är hallen det som jag lyckats bäst med hemma (som hon sa en gång när hon dissade resten av lägenheten). Förutom de lila tapeterna med blommig bård (vi bor i hyresrätt) så gillar jag hallen. Spegeln och telefonbordet har jag köpt av en bekant. Jag såg det hemma hos honom för flera år sedan och sa hur mycket jag gillade det. Jag flyttade från stan ett tag och när jag kom tillbaka så hade han flyttat från sin lägenhet. När vi ses så berättar han att han sparat spegeln och hyllan till mig, eftersom jag gillade dem så mycket. Jag köpte hyllan och spegeln för 100:- av honom.
När jag köpt dem så skaffade jag två lampetter som sitter i hallen. Även de är i teak och från femtiotalet.
Ovanför telefonhyllan sitter en inramad bild av Ingemar Johansson. Ramen har jag betsat om med bets från Ikea och bilden kommer från en gammal Faktakalenderna. Jag tyckte den passade så bra eftersom den är från femtiotalet. Under den sitter en av alla våra gräsänder. Den har jag köpt på en loppis i Nora.
Den uppmärksamme ser också fågeltavlorna i spegeln. Det är fyra tavlor som jag fått av morfar. Behöver jag säga igen att jag och M gillar fåglar?

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker du ska sluta klaga på de lila tapeterna i hallen, de är fina och det är fint!

Love & Peace

4:14 em  
Anonymous Anonym said...

Vad fint!

7:30 em  
Anonymous Anonym said...

tack kära du för inlägget, du är så fin så fin!

9:19 em  
Anonymous Anonym said...

Du har det riktigt fint i hallen! :-)

7:33 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Set: du får tycka det, men jag tycker inte så. De känns så mycket mellanstadiet och nittiotal.

Hanna och Tessi: tack :)

Nino: tack, det är du som fin, följer dig även om det är svårt att förstå ibland.

8:50 fm  
Blogger glamflikka said...

vilken syster?

1:13 em  
Blogger Anna-Karin said...

Jempan: Majsan såklart. Du skulle väl aldrig få för dig att dissa hela min inredningsstil eller?

2:22 em  
Anonymous Anonym said...

Älskar också gräsänder. Tycker det är så gulligt att de är kärlekspar som håller ihop hela livet...

6:29 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: visst är det :) sen är de fina att titta på också

2:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home