Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, november 20, 2006

glöggbesvikelse


I torsdags tog jag mig äntligen tid att bege mig till Systembolaget för att köpa Blossa 06 (Blossas årsglögg som bara finns i begränsad upplaga). I år släpptes Blossa 06 6 november. Men, när jag kom till Systembolaget i centrum fick jag höra att glöggen var helt slut. Folket har köpt hela kartonger med glögg bara för att flaskan är så fin! Jag kan tycka att man får bra mycket finare vaser för de 78 kronor som glöggen kostar.
Men, då använde jag Systembolagets fiffiga hemsida, där man kan läsa lagersaldo, och skickade sedan under fredagen syster till Systemet på landet. Och där fick hon tag i glöggen.
Årets smak är lingon-enbär och jag måste säga att jag är grymt besviken. Färgen är svagt rosa och glöggen smakar som en klenare variant av vanlig vinglögg. Håller mig till vinglögg i fortsättningen (som jag upptäckt kommit i underbar bag in box)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Har också hört att årets glöggvariant inte smakar alltför gott. Men har ikke samkat den än. Själv har jag fått Blossa vinglögg nu. Underbart!! :-)

12:26 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: det är inte det att den inte är god - men den smakar inte särskilt speciellt. Är det en årsglögg förväntar jag mig mer.

Blossas vinglögg är jättegod!

12:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home