Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

söndag, juni 10, 2007

jag punktar upp

Varm söndagkväll. Jag har väntat på åskan och regnet i två timmar - minst. Till slut fick jag nog och gick ut och vattnade jordgubbarna och klippte gräset. Nu är jag svettig och trött. Tänkte försöka sammanfatta lite vad som hänt på sistone. Punktform är nog enklast. (fast hur man gör snygga punkter på en pc, det vet jag inte...)

* förra helgen var det festivaldags. Jag var satt på en allt för ansvarsfull plats utan någon som helst kunskap. Jag blev jättestressad och hade ont i magen. Efteråt fick jag ändå höra att jag varit en klippa på den platsen.

* i tisdags firade vi att festivalen var slut. Vi grillade och det blev massa mat över, så jag och M har ätit potatissallad och tårta i nästan en hel vecka nu. Efter grillningen hängde vi med hem till en av funktionärerna på fest. Det var länge sen jag hade så kul och länge sen jag inte blev trött på kvällen. M var också med och vi cyklade hem när det ljusnat.
Killens lägenhet låg centralt i ett högt hus. Det fick mig att inse att även lägenheter centralt i den här staden kan ha sjöutsikt.

* i torsdags åkte jag kranbil. Botten bestod av ett nät, så jag kollade aldrig ner mot fötterna när vi var i luften. På vägen upp undrade jag vad jag gett mig in på och knep ihop ögonen hårt. Väl uppe vågade jag öppna ögonen och efter ett tag, med min hand hårt i M:s hand, vågade jag kolla mig omkring. Vägen ner gick jättebra och jag kollade hela tiden. Efteråt var jag jättestolt över mig själv och gick och småsjöng.

* jag har kommit 200 sidor i Stieg Larsson-boken*. Den börjar ta sig nu faktiskt, men jag är inte helt övertygad. När jag läst ut den ska jag läsa mer av Joyce Carol Oates.

* det är väldigt varmt ute, men i skuggan är det skönt. Det har gjort att jag varit ute nästan hela helgen men inte är något solbränd alls.

* i dag var mamma, pappa och farmor här. Farmor hade med sig ett jättefint kakfat som hon köpt på en loppmarknad. Farmor vet vad jag gillar. Det var en underbar dag då vi först åkte till de mest turistiga ställena i staden och sen åkte hem och åt färskpotatis, rökt lax, sallad och mimosasås** Jag älskar min familj.

* jag skulle baka en kladdkaka i morse, men när jag smält smöret upptäckte jag att jag inte hade särskilt mycket socker hemma. Jag öste ner allt jag hittade för att sedan upptäcka att jag inte hade någon kakao. Så jag improviserade fram en ananas och kokos-kaka som vi åt med glass. Mums! Ska jobba lite mer på den så blir den nog kanon sen.

* Jag köpte badskor på Lidl för 40:- så nu slipper jag gå på algbottnar och hala, hårda eller kantiga stenar i sommar. Nu längtar jag till badsäsongen i min baddräkt och mina badskor.

Hoppas ni haft en lika bra vecka och helg! KRAM


* nu vet jag hur han stavar sitt namn
** gräddfil, tärnad gurka, tärnad melon, mynta, salt och peppar.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det låter som din helg har varit riktigt trevlig. Kul! Kram!!

1:15 em  
Anonymous Anonym said...

Verkar som du haft fullt ös! Och massor härligt! (och gott att äta!) kram.

9:48 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: ja, det var lugnt och skönt :)

Jonna: haha, när jag sammanfattar så blir det så där :) kram

10:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home