Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

söndag, maj 27, 2007

rondellcykling

Jag har nämnt det förut, men det är bara i Värmland som vissa saker kan hända. (I alla fall i min värld, den som sträcker sig från Värmland i väster, Stockholm i öster, Bergslagen i norr och småländska gränsen i söder).
I Värmland kan man komma på att bygga en jättestor rondell mitt på en 90-väg. Man kan också placera en stor Konsum-butik på ena sidan om rondellen. Och fastän det sedan tidigare ligger ett stort bostadsområde på den andra sidan rondellen så bygger man inte en cykelöverfart, en tunnel eller ens en bro att gå över. Så nu cyklar folk i rondellen. Till och med föräldrar med barn på barnsits.

Kan bara ske i Värmland!

3 Comments:

Blogger loppispoppis said...

mycket intressant... =)

här i stockholm tror man också att rondeller är lösningen på alla problem.

8:35 em  
Blogger Anna-Karin said...

Det gör man där jag bor också, problemet är bara att ingen vet hur man kör i dem...

3:13 em  
Anonymous Anonym said...

Skrattar gott åt detta inlägg! Tror dock att det inte är bara i Värmland som världen är tokig...

1:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home