Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, maj 07, 2007

strax efter förälskningsfasen

(för att berusa mig lite...)

Så när ruset liksom försvunnit kommer den gamla vanliga eftertänksamma jag tillbaka. Jättefint hus, men renovering? Och dränering? Och måla utsida? Och lägga asfalt och riva heltäckningsmattor och radonmätningar. Kanske ny el? Måste el bytas ut? Och taket, hur ofta fixar man det? Vad är isolering egentligen? Eller värmepump? Hur funkar det?
Tusen miljoner frågor som snurrar runt i min hjärna. Och vad vill vi egentligen? Vad ska vi med ett hus till egentligen? Två personer och två katter på nästan 240 kvadratmeter? Va?!
Samtidigt som det inom mig skriker efter huset, vill ha vill ha vill ha...

Visning i kväll igen. Vi får se om jag blir rusig då igen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hoppas visningen går bra idag också! Kram!

3:23 em  
Blogger glamflikka said...

förälskelsefasen heter det väl ändå?
skoj bells o mart

5:49 em  
Blogger loppispoppis said...

huvaligen, det är nog inte en dans på rosor med så mycket att tänka på med hus. Jag skulle nog oroa mig också, men gör en besiktning iallafall -- så ni vet att grundmatrialet är ok i huset. Annars kan det kosta myyyycket!

10:00 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: tack

glamflikka: haha, tyckte det såg konstigt ut

loppispoppis: nej, verkligen inte. besiktning är ett måste för oss :)

11:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home