Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

lördag, maj 05, 2007

mitt hus?

Åh, jag är kär!
I dag var jag och M och kollade på ett hus och redan när jag steg in i hallen kändes det så bra. Det var så fint! Det är ett 160 kvm stort hus från 40-talet som behöver renoveras totalt. Men jag såg inte det, jag såg bara potentialen och den vackra öppna spisen, de fina trägolven, trädörrarna med glas och ljuset, det underbara ljuset i huset. Jag vill inte riktigt lyssna på att vi inte borde köpa ett hus med källare och helst inte ett hus som är äldre än 60 år. Och M, han såg inte heller allt det där, han såg också bara det fina.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker det låter härligt!
Går det inte att göra nån kalkyl eller liknade på kostnaderna?

7:41 em  
Blogger glamflikka said...

omg!

8:54 em  
Blogger loppispoppis said...

oj, vad spännande! Ibland kan det vara värt att vara lite gambler och frångå sina egna principer...

12:08 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: visst går det det, får prata med banken.

Glamflikka: håller med.

Loppispoppis: tänk om jag kunde göra det någon gång...

9:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home