Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, maj 15, 2007

packfunderingar


I morgon eftermiddag tar jag tåget till Stockholm för vidare färd på torsdag mot Paris! Det känns jättekonstigt och overkligt att det är så snart, men roligt såklart!
Mitt problem nu är packningen, vad ska jag ta med mig?
Som kläder: hur mycket ska jag ha med mig, och vilken sorts kläder?
Vädret spelar ju stor roll, blir det regn och kallt eller varmt? Ska jag ha med regnkappa eller kjol? Och skor? Vilken sort ska jag satsa på. Det spelar ju ingen roll vilka skor jag än tar, för de allra flesta ger ju skav efter en hel dag. Jag funderar på att ta med ett par svarta sandaler och de röda (för kvällsbruk, till exempel om jag ska på restaurang) och sen ett par röda vans. Men om det blir regn så passar ju inget av de paren. Och jag vill inte ha joggingskor i Paris (även om det skulle vara det mest bekväma).
Sen är det det här med väska. En ryggsäck är ju smartast för att få med regnkappa och kunna lägga ner jacka i fall det blir varmt, men hur snyggt är det med ryggsäck?

Hur brukar ni tänka när ni är packar inför stadsresor?
Vilka skor ska jag ha? Vilken sorts kläder?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du tycker väl jag är hård men du kan verkligen inte fokusera på vad som ser snyggt ut.

Love & Peace

6:50 em  
Anonymous Anonym said...

Haha! Du vet att jag inte menar höga klackar och obekväma kläder när jag säger så. Min gräns går typ vid joggingskor. kram!

/anna-karin

8:14 em  
Anonymous Anonym said...

Åhhhh!!!!!!!! Jag blir så avis!!! Var i Paris förra våren, helt underbart! Ta med dig så lite som möjligt :-)

9:12 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Jenny: nu höjde du mina förväntningar ytterligare :)

Jag har packat klart nu, väskan ligger i bilen. Det blev fyra klänningar, strumpbyxor, regnkappa och extraskor.

11:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh, Paris är ljuvligt! :)
Minns inte vad jag hade för skor, men det var inget fancy...

12:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home