Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

onsdag, april 04, 2007

världsliga saker


Min foundation är på väg att ta slut, tror jag. För hur smart är det egentligen med en foundation i en liten glasflaska? Det är liksom skitsvårt att se om det är något kvar och man kan inte trycka på tuben för att få ut mer. I övrigt är jag jättenöjd med den, den är lätt att lägga på och ligger bra utan att bli för täckande eller pudrig. Problemet är dock att den är ganska dyr. Därför funderar jag på att vänta och köpa en tills jag ska till Paris i maj. Fram tills dess skulle jag gärna prova någon annan foundation, men vilken?
Är lite sugen på Isadoras nya mineralsmink. Någon som vet något om det?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag köpte precis Isadoras mineralfoundation. Råkade köpa lite mörk dock, men det fixar sej till sommaren. Tycker den funkar fint. Täcker inte jättemycket men är ljusreflekterande så huden ser fin och frisk ut. Hållbarheten är okej på min hud. Sitter en dag. (Jag har torra kinder och ganska fet panna, haka och näsa) Hoppas det var till lite hjälp :-)
Kram

12:40 em  
Blogger Anna-Karin said...

Charlotta: Hm, ska kolla på den i eftermiddag tänkte jag. Är den svår att lägga på? Blir det jämnt? Funkar det att använda concealer från annat märke över, på t.ex fläckar etc?

3:45 em  
Anonymous Anonym said...

Nej.. den är inte svår att lägga på. Möjligen borde man ha en äkta kabuki(heter det så?)borste att lägga på den med, men min HM fungerar också. Jämnt blir det och concealer fäster jättebra på. Jag upplevde att min concealer (också HM) fastnade jättebra på utan att bli tjock och ful.

4:49 em  
Blogger Anna-Karin said...

Charlotta: Nu har jag köpt både foundation och puder genast så slår det mig att såååå mycket billigare kom jag inte undan i alla fall.. hihi.. dags att prova den.

6:52 em  
Blogger Anna-Karin said...

inte puder..borste menar jag såklart

6:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home