Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, april 03, 2007

ormar och tulpaner

Nu blir det naturrutan här på bloggen för jag ska uppdatera lite om vad som hände i söndags:

Det är lite svårt att se på bilden, men det är en orm (jag har blurrat runt omkring för att ormen ska synas). Jag och M var nämligen till ett naturreservat i närheten där det varje vår finns massor av ormar. Ormarna kommer dit och parar sig och föder barn och sedan ligger de och solar. Det var inte så många ormar framme ändå denna dag, fastän sol och allt, utan vi såg kanske fyra till fem ormgropar. Här nedan har jag försökt fota en ormgrop också:

(folk som inte är rädda för ormar kan klicka på bilderna så ser man bättre)

Sedan köpte jag tulpaner och upptäckte en siamestulpan. Det har jag aldrig sett förut, bara en tulpan med en extra tulpan lite längre ner på stjälken.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

det första hoppar jag över. ORMAR är inget för mig, men tulipaner gillar jag.

4:09 em  
Blogger Anna-Karin said...

Mör: har du sett siamestulpan tidigare?

9:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home