Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, april 05, 2007

i dag har varit en bra dag

Nu är det kväll på min stora dag och jag är mycket nöjd.
Jobbet gick bra i dag och flera saker löste sig. Dessutom fick jag tårta av jobbet (mmm.. prinsesstårta) vilket även gjorde att jag blev så mätt att jag kunde skjuta på lunchen och kunde gå hem redan 13.30. När jag ätit lunch hemma så åkte jag och M och köpte min dator (den som jag bloggar från nu!!! UNDERBART!). Efter det bekantade jag mig med datorn, gick en kortare sväng och vilade. Nu är vi precis hemma efter en middag på en av stadens finaste krogar. Jag var lite orolig för att den inte skulle motsvara mina förväntningar (och priset på menyn) men både jag och M är nöjda, trots en nota på närmare 1000 kronor. Jag åt fisk- och skaldjurssoppa till förrätt och grillad oxfilé med vitlökskräm till huvudrätt. Till det drack jag vatten och ett glas rött till huvudrätten (bara vinet gick på 115:-, lätt det dyrast vin jag druckit). Men det var värt det. Nu dricker jag och M kaffe och äter lite glass hemma som efterrätt.

För de som inte vet så är det faktiskt inte bara min födelsedag i dag utan även skärtorsdagen så jag passar också på att önska alla GLAD PÅSK!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

å, vad underbart det låter. God mat och en NY dator. Wow! Lyckan är gjord :-)

8:51 em  
Anonymous Anonym said...

Glad påsk på dig också! Jag hoppas att du har det bra. Själv är jag grymt rastlös här "hemma".

8:47 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: Japp, jättekul!

Tessi: glad påsk

9:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home