Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

söndag, februari 11, 2007

svårt att vara schlagernörd

Jag fattar inte riktig hur jag, schlagernörden, har lyckats boka in grejer nästan varenda lördag nu under Melodifestivalveckorna. (Bara så ni vet, jag kan inte göra något den 10 mars, då är det finalen). Inte för att det gått någon nöd på mig. Förra veckan var det middag på underbar italiensk krog med M:S släkt för att fira morfars 85-årsdag och i går var det underbart sällskap på en träff i Västerås (och nästa vecka jubileumsfest med orkestern). Men det här med att försöka att inte bli informerad om hur det gick i melodifestivalen, så att jag i lugn och ro och spänning kan kolla på reprisen, gör mig nästan galen!
Det gäller att inte kolla på text-tv, helst inte ettan, tvåan, SVT24 och Sjuan. Jag kan inte sätta på radion, inte surfa runt utan att tänka mig för (typ hm.com funkar ju, men absolut inte aftonbladet) och båda dagstidningarna ligger kvar i brevlådan. Ringa till någon (utan att jag börjar samtalet med: säg inte hur det gick i melodifestivalen, jag har inte sett det) funkar inte heller och gå en promenad? Nej, löpsedlarna kan ju ha vinnaren på löpet.

Så vad gör jag i dag? Jo, väntar och väntar och väntar. Men 12.30 då smäller det! Heja The Ark!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nu vet du, bra eller? Jag vet inte om jag tyckte att det blev rätt låt men jag tillhör ju stenåldern.

4:20 em  
Anonymous Anonym said...

Schlager ÄR kul!

9:11 em  
Blogger Anna-Karin said...

Mör: jag är nöjd

Maria: Jag vet! jag älskar det

3:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home