Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, januari 22, 2007

shit också

Minns ni den där lägenhet som vi inte kollade ordentligt på för den hade så hög avgift? När jag kom hem så ångrade jag mig lite och frågade M om vi inte kunde kolla igen, och det vill han. Så i fredags kollade vi igen. Och den är ju jättefin, men avgiften är ganska hög. Så tillslut sa vi väl att vi inte ska ha den, vi får hoppas på att det kommer ut en liknande lägenhet om ett tag igen och då kan vi slå till. Fast lägenheten vill inte riktigt släppa taget om mig så jag hoppades för allt i världen att mäklaren skulle ringa och säga att två stycken budat upp den jättehögt. Men det gjorde hon inte. Hon ringde och sa att jag och M är de enda spekulanterna som är kvar. Så nu är vi i en helt annan sits, vi sitter till och med i prutläge. Fasiken också. Och det är så svårt att veta hur man ska göra. Goda råd någon?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gillar ju inte bostadsrätter, det vet du. Men min bekant/avlägsna vän Jonas som ägt två och äger en nu säger att man inte ska ta sådana med höga avgifter...lån betalar man ju till sig själv ialla fall (tja...OM man kan sälja den bra sen) men avgift är ju bara 'hyra'...så med hög avgift avlönar man bank och betalar hyra typ...inte smart.

Om ni är de enda spekulanterna kanske det skulle bli svårt att sälja den en vacker dag också.

Ska ni inte njuta av friheten ett tag innan ni börjar låsa in er i lånhimlen? (det har Jonas inte sagt, bara jag!) För trots vad bankerna har fått oss att tro är hyra inte bortkastade pengar...

Love & Peace

5:09 em  
Anonymous Anonym said...

Dilemma. Helt klart.

Fråga bostadsrättsföreningen om varför avgiften är så hög. Om de har tankar att sänka dem, eller så.

Kolla hur långt du kan pruta ner priset och be att få återkomma sedan.

Kommentaren ovan här tar upp jättebra saker!

12:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej hittade bara till din blogg och kände att jag ville kommentera ditt dilemma. Har enkompis om jobbar på bank och jag har frågat henne lite om såna här saker innan. Hon har sagt att man ska hellre satsa på en lägenhet med låg avgift för den går också att sälja lättare om man skulle behöva och detta även om ränteläget är högt. Och räntan verkar ju klättra uppåt nu. Tror du nojjar lite cokså just för att det är en sån stor grej att köpa lägenhet! det är skitstort.. Lägg en budget och räkna på det.

11:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home