Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, januari 18, 2007

spring spring

Jag är så trött. Inte bara så där lite trött på eftermiddagen, utan helt slut. Jag är varm i ansiktet, röda kinder och glansiga ögon. Tidigare frågade en av mina kollegor om jag inte hade feber.
Allt går i ett just nu känns det, det är så himla mycket, även om del är roligt så äter det upp mig. Det är jobbet: intervjuer, och folk som ringt på telefonen som jag måste ringa upp, frilansare som pratar om löner, möten med folk, nyanställningen, läsa ansökningar, välja ut vilka som ska komma (och när passar det att de kommer?) och någon uppgift till dem att göra och planera vad vi ska fråga... Och mitt i alla är det några här och borrar och sätter upp gardiner!
Sen är det annat: lägenhetskoll, blocketletning (jag har äntligen hittat ett side board i teak som jag vill ha, men det är i Falun), boka kärra, handla, åka till Ikea, försöka träna, Lottas födelsedag, och M:s morfars födelsedag, hinna vara med katterna och M. Och i dag är det dessutom möte inför festivalen jag är med och ordnar. Och jag har verkligen inte kollat någonting på det jag skulle göra. GAH!

Jag känner mig helt uppäten. Helst av allt vill jag nog gå hem och lägga mig ner och inte göra någonting, alternativ vila en stund och sen gå ut och äta något gott. Men så blir det inte i dag. Tyvärr.