Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

lördag, januari 13, 2007

positivt tänkande

En sak som jag jobbar rätt mycket med, och som jag oftast lyckas rätt bra med, är att försöka tänka positivt i stället för negativt. Till exempel, om jag äter bra en vecka, men äter en chokladbit som jag kanske inte borde så tänker jag "Vad bra att jag åt så bra nästan hela veckan" i stället för "Varför åt jag den där chokladbiten?" Eller om jag tränar två gånger en vecka "Vad bra att jag tränade två gånger den här veckan" i stället för "Varför kom jag inte i väg i går? Jag skulle ha tränat tre gånger". Så nu fortsätter jag med lite sån peppning på mig själv.

Jag har märkt att jag vågar mycket mer nu än för ett år sedan. Förra januari ville jag ju börja träna thaiboxning och boxning men det slutade med att jag aldrig vågade mig iväg själv och att jag i stället mådde rätt dåligt hela våren för att jag inte tränade och för att jag tänkte på hur feg jag var som aldrig kom i väg. Dessutom försökte jag överföra det negativa på andra, till exempel så tänkte jag att anledningen till att jag inte kom i väg var för att de jag skulle gå med bangade. Men i grund och botten var det ju jag själv som inte vågade. (Det är en annan sak jag lärde mig förra året - själv är bästa dräng. Vill du något så gör det i stället för att vänta på andra)

I juni vågade jag mig i väg till fotbollslaget och har sakta men säkert lärt känna lite folk där. I augusti vågade jag mig äntligen i väg till thaiboxningen och boxningen, dessutom själv (jag sket i de som bangade igen), och trots att jag mådde skitilla innan jag äntligen kom dit. Och så har det fortsatt, jag har varit på fest hos några som jag inte känner så jätteväl (som hade bjudit in mig) trots att jag inte kände de andra på festen och jag har börjat jobba med en festival här i stan, trots att de andra som jobbar med den är helt nya för mig.

Så i går var det dags igen. På grund ut av det här så ville jag prova någon ny klubb innan jag hostar upp 1200:- så i går kväll åkte jag till boxningsklubben i stan för att provträna ett pass. Först försökte jag komma på några skäl att slippa (huvudvärk, inte ätit på ett tag, trött, fredagkväll), men sen så tänkte jag "Va fan, kom igen nu Anna-Karin" och jag åkte dit utan att vara illamående faktiskt. Och jag tränade (med vad som inte var nybörjargruppen). Rent tekniskt var det ett lätt pass eftersom det var ett styrke- och konditionspass. Vi körde inga tekniker alls, bara hopprep och skuggboxning (tur att jag skuggboxats tidigare...) men extremt mycket sit-ups och armhävningar... I dag är jag rätt mör kan jag säga...
Jag ska prova några pass till nästa vecka, bland annat passen för bara tjejer (det kommer bli väldigt nytt för mig, är rätt van att träna ensam tjej bland killar, vilket har sina fördelar, säger de tjejen så menar de alltid mig ;) ). Sen bestämmer jag mig hur jag gör.

I alla fall: Bra gjort av mig att komma i väg!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Superduper bra gjort! Starkt! Kram!

2:26 em  
Anonymous Anonym said...

Super tjejen, jag vet att du kan.Puss

2:40 em  
Anonymous Anonym said...

Kanonbra gjort!!!

Heja Annakarin !

(p.s. jag är pinsamt otränad just nu. pinsamt.)

10:42 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tack för stödet.

Maria: det är jag också, men det är bara att gå på det igen och inte banna sig själv för att man vilat.

10:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home