Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, januari 16, 2007

lägenheter

I går åkte jag och M och kollade på den här lägenheten. Vi ville bara kolla lite, hade inte tänkt seriöst på den eftersom vi tycker avgiften är lite för hög. Den var jättefin, bra planlösning och helt okej fräsch, men inget extra direkt. Och ska man betala rätt mycket pengar för sitt boende så vill man ju att det är riktig bra, eller hur?
Det som slog mig i alla fall är frågan om vad som gör att folk går på vissa visningar och inte på andra. Före jul var vi nämligen och kollade på en annan lägenhet i samma område. Även den ungefär lika stor, hade en stor balkong (visserligen inglasad, fast dåligt gjort), den hade inte tvättstuga (vilken denna hade) men ett renoverat kök. På den förra visningen var det så mycket folk att vi inte ens kom in genom dörren, i går var det jag, M och kanske två par till. Konstigt...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

har du inte visat den tidigare för mig? jag tycker att jag känner igen den rosa färgen. Den ser bra ut.Men man kan ju kolla runt lite innan man bestämmer sig.

4:18 em  
Anonymous Anonym said...

Märker att eftersom jag bor i Stockholm så har jag blivit prisblind känns det som när man snackar lägenhetspriser.

Så först tänkte jag. Gud så billigt.

I o f s så är det ett bra pris och lägenheten verkar kanon. Och rätt centralt också... nära universitetet och så...

Känns det rätt så köp den! Plinga på och snacka med grannarna först bara så att det inte är några knäppisar...

5:56 em  
Blogger Nino said...

JO, så är det, ska man flytta ska man älska den nya lägenheten. Tycker jag. och ännu mer viktigt om man ska köpa den! Lycka till!

9:54 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: haha, sant kanske. Vi tycker priserna är höga här, men det vi sätter oss emot är att avgiften är hög, den kommer man ju aldrig ifrån liksom.

Vi ska kolla på den igen, men säljaren (inte mäklaren) på fredag och då kan vi ju fråga henne en massa om hur det är att bo där.

Nino: det är sant, tack för dina råd!!

3:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home