Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

fredag, januari 12, 2007

massa att göra i helgen

Uppdaterad lördag kl. 14.16
Uppdaterad tisdag kl. 10.27

I helgen ska jag försöka hinna med en massa saker:

• Rensa ur förrådet och åka till återvinningsstationen med grovsopor (synd att alla som kastar granar kommer göra det den här helgen) <--- upptäckte just att återvinningscentralen inte har öppet på söndagar, då folk är ledig och kan åka dit
• Köpa kattsand <--- yes, köpte i söndags
• Byta sand i kattlådan <--- måste fixa nu i veckan
• Fixa backar och annat som jag ska ha när jag städar inne (dvs åka till IKEA där jag även kollar efter doftljus) <-- körde förbi men orkade inte gå eftersom det var så mycket bilar på parkeringen
• Städa ur städskåp, badrumsskåp och om jag orkar även någon garderob <-- föll på att jag inte åkte till Ikea
• Köpa spelet Retro <--- har försökt, men det fanns inte
• Spelkväll med J + pojkvän på lördag kl. 19 <-- även Peter L kom, jättekul och jag vann!!
• Fika eller något annat socialt med Lotta någon gång när hon inte skriver hemtenta <-- hon hörde aldrig av sig, blen inte klar med tentan
• Köpa Lottas 30 årspresent, vilket måste göras i stan <-- måste fixas i veckan MÅSTE
• Tvätta, helst mer än en gång <--- snodde någons tvättid och hann med fem maskiner, bland annat lakan så nu har vi bäddat rent också ...och tvättade sen nästan allt som var kvar på söndagen
• Köpa dubbdäck till cykeln <--- försökte, men Biltema säljer inte längre den modellen.. skit också
• Städa ut julen + allmänt städande <--- julen är borta, resten håller vi på med ... och blev klara med.
• Köpa några nya blommor till köket i stället för julstjärnor och sånt <---klart!
• Laga sallad med räkor, avokado och wasabi <--- jepp, och gott blev det

Dessutom hann jag åka och köpa lecakulor, arrangera blommon, finåka med bilen och kolla på hus och lägenheter från utsidan, handla filtar och lite julklappar (!)
Tror det var allt... hoppas jag... Gud vad vuxen jag blivit, eller alltid har varit i och för sig...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

ta det lugnt, för många måsten.

12:29 em  
Anonymous Anonym said...

I'm with mör...mein gott!

Love & Peace

1:58 em  
Anonymous Anonym said...

Å, vilken diger lista.

Men samtidigt. Det finns inget bättre än när man har rensat klart och tända doftljus och bara njuta...

Och att städa ut julen har jag nästan gjort. Det finns ett par röda ljuslyktor dock som jag har kvar för jag tycker så mycket om dom :-)

7:46 em  
Anonymous Anonym said...

ska du göra allting själv?

8:12 em  
Blogger Anna-Karin said...

Om jag inte hinner allt är det inte hela världen!
Jag har precis börjat med att sno en annans tvättid, typiskt mig... jag kolllar alltid på fel datum. Men, samtidigt, har man bara lagt in i en maskin så måste det vara okej att ta de andra två, eller?

Jenny: Nej, det ska jag inte. M ska såklart vara med också. Inte till Ikea dock, handla gör jag med glädje själv.

8:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home