Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

onsdag, januari 10, 2007

megahöjningen från hell

Jag blir så trött på det här med träning och alla problem jämt när jag ska ta tag i det. Efter en riktigt träningslåg december så hade jag bestämt mig för att köra igång nu igen efter jul. Fortsätta med boxning och thaiboxning liksom. Men eftersom jag inte fattat schemat än så tänkte jag börja i dag med ett cardiocombat-pass på mitt träningsställe. Jag har till och med dragit med Tessi så att jag inte ska kunna komma med undanflykter.
För att vara på säkra sidan så ringer jag och hör om passet är och om de nya (Tessi) kan träna gratis en gång vilket hon får. Själv ska jag betala, så jag går in på hemsidan för att se vad det kostar. ETTUSENTVÅHUNDRA SPÄNN 1200:-!! Jag kan inte minnas att det kostade det förra året. Och då får jag bara köra kampsport, vill jag gymma också kostar det 1500:-
Om jag inte minns fel så kostade träningen förra året 1050:- för kampsport och 1150 för kampsport och gym. Är det bara jag som tycker att höjningen är onormalt hög?
Jag har därför surfat runt en del på andra gym och kampsportsanläggningar i stan. Denna termin kan jag köra bara boxning för 600:-, gympa på Friskis kostar 755:-, gymma på universitetsgymmet kostar 840:- och goshindo kostar 700:-.
Jag vet att de flesta av de här ställena drivs ideellt, men det trodde jag mitt träningsställe gjorde också. Och egentligen är jag väl inte emot priset så mycket som jag emot höjningen.
Så nu funderar jag, ska jag prova något annat? I så fall vad? Ska jag bita i sura äpplet och träna där ändå?
Och jag kan inte riktigt bestämma mig, men jag måste ju göra det nu. För om en timme ska jag och Tessi åka dit. Eller ska jag ringa henne och föreslå att vi gör något annat i dag så jag får fundera? Varför blir det alltid problem när jag ska komma i gång med träningen?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä, fy vilken chockhöjning! Du, vilka superbra mål du har för 2007! Lycka till! :-)

5:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är också lite i samma sits. Ska byta klubb bl.a. för att min klubb bytt system.

Men det tar emot.

Som nödlösning funderar jag på att i såfall träna MFA....

åller med om att det är dyrt som tusan att träna. Faktiskt. Och att det inte bara är trendgymmen som tar ut saftiga priser...

9:29 em  
Blogger Anna-Karin said...

Jenny: vi får se om jag klarar det också :)

Maria: har kollat med en boxningsklubb nu och tänker prova hos dem på fredag. Tyvärr blir det ju bara boxning då, men värt ett försök i alla fall innan jag bestämmer mig.
Mitt största problem är nog inte pengarna egentligen utan att jag kommer må så dåligt om jag inte tränar för då känns det som jag kastat pengarna i sjön, typ om jag blir sjuk.
Dessutom kommer jag inte kunna träna lika mycket nu eftersom jag ska vara med och ordna en festival och gå i terapi för fobin... knepigt det här...
Vad är MFA? *ska ut och googla*

9:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home