Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, januari 08, 2007

som kille får man inte dansa

På fikarasten i dag berättar en av mina kvinnliga kollegor att hon sett dans i går på tv. Bland annat var det en kille i 10-årsåldern som var så otroligt bra och dessutom väldigt stilig i kritstrecksrandiga byxor och hängslen. Tillsammans med sin partner vann han såklart. Då meddelar högt och tydligt en av mina kollegor att han tycker synd om pojken. "För han kommer ju ändå bli retad sen". När jag med illa dold irritation säger emot honom och frågar varför man inte kan syssla med dans som pojke så säger han bara "Men så är det bara, han kommer bli retad". Och när jag kontrar med att han kanske i alla fall vågar stå för det han gillar så mynar samtalet ut i att varken dans eller konståkning kan ju killar egentligen hålla på med, inte ens om de vill.
Och jag sitter här förbannad och inom mig skriker det: Varför? Varför tror de att killarna bli retade? Jo, för att pappskallar som de fortplantar de här jävla idealen! För att folk fortsätter att dela upp saker i manligt och kvinnligt och hyllar den som gör "rätt" och retar den som gör "fel".

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Exakt. kunde inte sagt det bättre själv.

Så tröttsamt.

Jag börjar bli ordentligt otolerant mot andras otolerens.

Suck!

5:04 em  
Anonymous Anonym said...

Åh vad jag håller med, sånt där retar mig till vansinne!!!

7:40 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria och Hanna: Tack, jag behöver några som håller med mig för att inte storkna och tappa tron helt på mänskligheten.

8:40 fm  
Blogger glamflikka said...

vilken tönt! klart vi inte ska ha starka barn i den här världen.

jag har börjat skriva igen lite smått btw på min blogg.. igen.

10:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home