Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, januari 04, 2007

januari måste vara helvetesmånaden

Jag är på något konstigt sätt tillbaka till i höstas igen. Tillbaka i den där gamla vanliga jag som mest väntar på att tiden ska gå och att allt ska lösa sig utan att jag behöver göra något. Som hellre vältrar sig i missnöje än tar tag i saker.
Hm, kanske var lite väl hårdragen där, men men.
Jag har en lista med saker som jag bör göra i dag, men jag har ännu inte gjort någonting på den listan. Och jag vet inte om jag orkar ta tag i grejerna heller, trots att jag måste.
Varför känns alltid januari som en enda lång baksmälla? Är det för att man vet hur långt det är kvar tills det finns något att se fram emot igen? Är det för att allt är grått och trist och för att det bara är en massa tråkiga måsten (jobba, träna, söka nya jobb, äta bättre, vara roligare, snyggare, trevligare, bli en annan helt enkelt)?
Kanske är det också för att jag sa att jag skulle sätta upp mål. De gnager i mig hela tiden, men jag kommer bara på ett som inte är för stort för att misslyckandet, när jag inte klarar det, bara kan förbises. Och det är målet att springa Vårruset.
Varför blir inte januari i stället en månad när man ser fram emot allt nytt och kul som ska ske?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför inte bara vara dig själv? det är väl därför vi gillar dig, eller?

5:58 em  
Anonymous Anonym said...

Att sätta för höga mål samt jämföra sig med andra är inte bra för självkänslan.

Iaf inte för min.

Bättre sätta upp "små" mål som du genomför och lyckas med. Ständiga misslyckandanden sliter.

Vårruset låter kanonbra mål.

Heja!

9:39 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: yes, det känns som ett bra mål. Förra året så blev det inget och jag är sur för det än.. hihi

8:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home