Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, januari 01, 2007

2006

Det är visserligen 2007 nu, men en liten bästa-lista över 2006 är väl inte försent att sätta ihop än? Jag har surfat runt och letat efter någon bra lista att sno och jag har försökt tänka på hur 2006 var, men inte kommit så långt. Listan som jag använder är har jag hämtat hos Hanna och gjort om lite.


Årets bästa låt: Brännö serenad med Moneybrother. Kanske är den inte från i år, men jag hittade den i år. Och jag smälte.
Årets bästa film: Jag är dålig på att kolla på film, men jag har sett Brokeback Mountain och den var jättebra
Årets resa: Resan till Vilnius i juli.
Årets konsert: Svårt svårt... men det blir nog ändå Håkan Hellström på Gröna Lund 1 september
Årets bästa köp: Måste bli bilen, men i hård konkurrens av den svarta skjortklänningen från Indiska.
Årets bästa blogghändelse: Att jag lärt känna Tessi och Agneta och att jag upptäckte att man faktiskt kan lära känna grymma människor via bloggen.
Årets plagg: Skjortklänningen, eller klänning överlag. Och såklart tajtsen. Klänning och tajts är underbart!
Årets värsta: Att jag mått så dåligt i långa perioder och till och med känt mig helt värdelös.
Årets bästa: Att M fick jobbet här i stan. Men det är många saker som varit bra under 2006, bland annat: att jag fått mer ro i staden, att vågade mig i väg på fotbollen och thaiboxningen, att jag tog tag i att jag mår dåligt och har börjat jobba med det, att jag lärt känna nya, både genom bloggen och genom fotbollen, alla resor och självklart familjen, M och mina kissar som är bäst jämt.


Har upptäckt att många skriver ner sina mål inför 2007. Själv har jag upptäckt att jag inte har så många mål. Mitt första mål blir därför att fundera på och författa en sådan lista. Den kommer snart.

Gott nytt år!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

å, vilnius verkar helt underbart. Har inte varit där innan men jag VILL!!

9:36 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: Vilnius var jättebra, men jag tror vad man tycker kan bero på hur man är som person och vad man vill få ut av resan. Jag berättar gärna mer någon gång om du vill.

Ps. FlyLAL flyger billigt till Vilnius

8:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home