Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, januari 23, 2007

lägenhetssvammel

Nej, vi har inte bestämt något om lägenheten än. Det är verkligen skitsvårt, särskilt som M har ännu mer beslutsångest än jag har.
Men jag vill klargöra en grej angående den höga avgiften. Avgiften för lägenheten är 4 793:- i månaden, det är mycket, men lägenheten är också 88,5 kvadratmeter stor. En sökning på hemnet på lägenheter över 80 kvm i den här stan visar att ganska få lägenheter i den storleksklassen har lägre avgift än 4 600:- i månaden. Men jag håller så klart med alla att högre avgift gör lägenheten mer svårsåld. Frågan är bara om 4 793:- är en hög avgift för en så stor lägenhet? Goda råd någon?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mitt tips angående det här är så här: känns den här summan för mycket för er (oavsett att du vet att den är stor osv)?

För känner ni så kan andra känna det i framtiden också. Människor går mycket på magkänsla när det gäller sådant här och känner i magen att man inte tänk sig ge så mycket så blir det ju jobbigt.

Känns summan okej kanske andra också tycker så.

Någon annan gav tipset att ni skulle höra av er till föreningen, det tycker jag är bra.

Ja, alla dessa farhågor kan ju vara irrelevanta om det visar sig i framtiden att ni till och med går med vinst...men risk är det.

Har ni funderat på hus/radhus redan nu eftersom ni ändå vill till något sådant i framtiden?

Love & Peace

9:00 fm  
Anonymous Anonym said...

om du vill ha lägenheten så slå till. kanske det går att pruta lite på priset??
pappa lasse

1:36 em  
Anonymous Anonym said...

A och O för mig, om jag skulle köpa ett boende, är givetivs att kontrollera budgeten och hur stora marginaler man har vid räntehöjningar etc. Alltså. Att du kan gå och lägga dig varje natt utan att oroa dig över att inte ha råd att bo kvar, etc.

Sedan tycker jag personligen att trivsel är viktigt. Alltså- viktigare att det är BRA grannar och kostar lite mer- än att bo granne med knäppisar för att spara någon tusing i månaden.

Sedan kommer hur själva lägenheten är planerad och så vidare. Att det är potential att bli ett HEM och inte bara en bostad...

2:44 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tack för alla goda råd. Setareh har rätt angående magkänslan. Och om någo i framtiden funderar på hyresrätt eller bostadsrätt så är ju "vår" lägenhet billig. Ska även kolla med föreningen.

Vi har funderat på radhusliknande, men det ska på ett sätt bli skönt att slippa klippa gräs. Jag är nog mer inne på stor balkong nu. Och den här lägenheten känns som den kan hålla i många år.

Maria: Håller med dig om det där med boende. För mig är lugn och ro jätteviktigt och planlösningen är också jätteviktigt. Och den här planlösningen är verklgien kanon!

6:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home