Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

fredag, januari 26, 2007

hur vet jag vad som är sanningen?

Klockan är snart halv sex en fredag och jag sitter med ett reportage att skriva ut. Har träffat en kvinna i dag med en helt makalös historia. Nästan lite för makalös, så jag har börjat tvivla lite. Visserligen berättade hon sin historia utifrån bilder och artiklar om henne, men jag ville ändå liksom kolla. Så jag googlade på namnet och fick inga träffar. INGA! Har försökt att kolla upp andra saker hon sagt, men kammar hem noll.
Vad ska jag göra? Hur ska jag kunna kolla om det hon sagt är sant eller inte? Artiklar och bilder borde väl vara sanna? Eller kanske hon kryddar sin berättelse lite? Ah, skitsvårt det här.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

svårt att säga. Men visst kan det vara så att hon kryddar på lite extra också.

Kan hon ha hetat ett annat efternamn? Har hon skyddad identitet?

Tyvärr så finns det många mytomaner också out there...

Jag skulle köra med att ställa samma frågor fast på olika sätt under en intervju för att kolla om XX ger samma svar

Börja med att fråga henne rätt ut att du behöver mer fakta och vill dubbelkolla vissa saker. Fråga varför hennes namn inte kommer upp på google. Var ärlig och säg att du tvivlar...

Önskar dig en trevlig helg också...

11:40 em  
Anonymous Anonym said...

Hon kan ju ljuga, för det gör ju folk, men jag tror om du fick höra allt min mamma hade varit med om skulle du tro att en del var överdrivet...livet överträffar alla historier, ofta inträffar saker och man tänker 'hade det där varit i en film hade man ju aldrig trott på det'.
Ja, ett tips på vägen bara...

Men det där med att fråga samma sak på olika sätt är ju bra, ljuger man håller man ofta inte reda på allt man ljugit om.

Annars, kolla upp hos Skatteverket.

Love & Peace

11:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home