Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, oktober 12, 2006

jag är min egen dräng

En av de största kunskaper jag fått genom åren är att man aldrig kan räkna med något om man inte fixar det själv. Men trots att jag insett det, så går jag hela tiden på törnar. Jag tror att folk bryr sig, jag tror att jag ska få hjälp av andra, jag tror att om jag är trevlig får jag trevlighet tillbaka, jag tror att jag ska få uppskattning för det jag gör. Men, det må vara en klyscha, men själv är bästa dräng. Ibland får man gräva ner sig och där nere komma till insikt att att man bara har sig själv, sedan är det bara att sträcka ut sig efter den sista lilla grenen och dra sig sakta uppåt, eftersom ingen annan kommer och drar. Och, som många redan vet, ju mer man tränar, desto starkare blir man.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tyvärr måste jag hålla med dig. I slutänden kan man bara lita på sig själv. Tro mig, jag vet vilka som är mina riktiga vänner efter den här sista kraschen. Men förhoppningsvis finns det några i närheten som man kan stöta sig en aning på.

11:36 fm  
Blogger glamflikka said...

hm nu blir jag fundersam. jag ringer dig imorgon för jag antar att du sovet nu. puss på dej syrran <3

jag vill alltid finnas för dej ska du veta.

och en annan sak: skivorna har fortfarande inte kommit!!

11:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home