Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, oktober 03, 2006

snart ensam kvar

När jag kollar tillbaka på det jag skrivit i bloggen det senaste året och även i dagböcker från prebloggtiden så ser jag att allting mer eller mindre handlar om en enda sak: att jag inte mår bra och att jobbet är en av de största anledningarna till det.
Under min tid som bloggare har jag lärt känna flera andra som, precis som jag, varit i liknande situationer. Skillnaden mellan dem och mig är att de tagit tag i sin situation och kommit någon vart. Jag ser så otroligt mycket upp till dem och är så glad för deras skull. Samtidigt så förstår jag inte varför jag är kvar nere här.
Ett av svaren på det kan vara att jag hellre flyr än tar tag i något när det blir jobbigt (såväl det lilla som stora), en annan anledning kan vara att jag inte direkt vet vad jag vill eller hur jag skulle få det bättre, när någon frågar vad jag vill så vet jag oftast inte vad jag ska svara (väldigt få målbilder så att säga).
Jag kan inte hålla på så här. Jag måste göra någonting. Men vad?

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Kul att du kikade in hos mig, fast jag är en ny bloggerska. :-)
Jag vet att det är svårt att först identiferia problemet och sedan våga göra något åt det. Men du har kommit en bit på väg. Jätte bra!! Trivs du där du bor? I så fall, sök nytt jobb. Vet inte riktigt vilka fler råd jag kan ge dig. Det är bara att kämpa på! Kram på dig!

2:35 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: Kul att du tittade in hos mig också.
Tack för stödet. Jag försöker söka jobb hela tiden, men det finns ju så få, vet inte var jag ska leta.

9:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad jobbar du inom för branch? Innan jag fick jobbet i Danmark fanns nästan inga jobb i Sverige att söka för mig. Men nu har jag ju 5 intervjuer som väntar. Jag är förvånad att det kan vända så snabbt! Kram!

10:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Nu tycker jag att du är lite orättvis mot Bella, hon har faktiskt sökt en del andra jobb.Men det är inte bara hon som söker och konkurensen är stor. Sen är det inte alltid lätt när man inte vet vad man vill.Jag tycker nog att hon har försökt och lyckas med en del av det hon vill ändra på.

11:00 fm  
Anonymous Anonym said...

mör: Inte min mening alls att vara orättvis. Jag vet att det är stor konkurens om alla jobb, i alla brancher. Jag har själv sökt många jobb, men det är först nu det har lossnat med intervjuerna.

Jag tycker det är kanon att lyckats med en del hon vill ändra på. För jag vet hur svårt det kan vara.

Som sagt. Jag vill inget illa. Kram på dig!

11:52 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: tack, jag försöker också tänka att det löser sig, men det känns som jag tänkt det länge nu.
Jag tar inte illa upp för dina tankar

Mör: jag tror du missuppfattade Tessi lite. Tack för att du tror på mig och för att du tycket jag lyckats med en del grejer.

KRAM TILL BÅDA som stöttar mig så bra :)

1:09 em  
Anonymous Anonym said...

A-K, jag har sagt det förut men det tåls att skrivas här, du är för kritisk mot dig själv...du försöker ju göra något åt saken.

Love & Peace

5:04 em  
Blogger Anna-Karin said...

Set: kanske är det det jag måste göra något åt, min kritik mot mig själv?

11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home