Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, oktober 02, 2006

fackliga rättigheter

M börjar sitt nya jobb i dag. Han ringde nyss och berättade att nya jobbet tycker att man ska ta ut fyra veckors semester så att man vilar upp sig ordentligt och även en hel timmes rast varje dag. Dessutom är det gratis läkarvård och tyvärr, tyvärr var de tvugna att ta bort karensdagen.
M frågade mig ironiskt vad som var normalt, det här eller hans förra jobb?
Det här bådar gott. Bye bye ensamma helger och ensamma sena kvällar. Bye bye störas när M går upp 4.30. Välkommen framtiden.

Uppdatering tisdag: De har även relaxavdelning och gym på jobbet. Dessutom har de 1000 kronor i friskvårdsbidrag och en halvtimmes friskvård på schemat i veckan. Jag måste verkligen göra något åt mitt skitjobb.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du det lät inte dumt alls... Så hade jag gärna haft det.

2:08 em  
Anonymous Anonym said...

Gratis läkarvård?! Hade vi inte ens på SR där det fanns egen hälsoavdelning.

L&P

4:27 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt positiv känsla, jag gläds med er

7:13 em  
Anonymous Anonym said...

det låter som ett bra jobb det där, helt klart! Jag har gått med föreningen igen, idag! haha, hejja Ms jobb och er framtid, det ser bra ut.

9:27 em  
Blogger Anna-Karin said...

Alla: Tack alla vänner!

9:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home