Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, oktober 23, 2006

jag förstår inte

Minns ni när jag bjöd fotbollslaget till mig för att se på fotbolls-vm?
Det blev ju helt okej till slut och när en annan tjej tagit tag i det så kom till slut hon och en till tjej till mig och kollade och vi hade jättekul. Och jag tänkte att det är svårt att gå ur flocken när man är med i en. Vi har ju spelat flera matcher sen dess och det har varit kul och blivit en riktigt bra stämning. Så jag hade i stort sett glömt det där med att ingen ville komma.
När vi spelade sista matchen i början av september så pratade vi om avslutningsfest. A erbjöd sig att ha festen hos sig. Men när ingen hörde något efter några veckor så mailade några andra till slut ut: blir det fest eller ej? Vilket A sa att det ska bli, och föreslog datum. Nästan alla svarade att de kan det ena datumet.
I förra veckan upptäckte jag att datumet är på lördag. Men ingen har ju sagt något om någon fest, så jag tänkte att jag mailar ut till alla och frågar. Jag frågade om det blir något och i fall A som erbjudit sin lägenhet inte kan eller vill längre så kan vi alltid vara hos mig.
Inget svar.
Inte något svar på fem dagar.
Tills i dag. Jag mailar privat till en annan J och frågar henne om hon hört något om festen. Så hon i sin tur mailar ut till alla och frågar om festen.
Två timmar senare dimper det ner ett mail från Å som säger att hon också vill ha fest och om inte A kan ha festen kan så kan Å ha den hemma hos sig. Sedan fortsätter det så. Folk svarar glatt att de kommer.

Jag bara undrar: vad har jag missat? Är jag dum i huvudet som inte fattar att de inte gillar mig? Det verkar ju så på matcher och annars när de pratar med mig. Eller är jag överkänslig igen? Ska jag skita i festen och fotbollslaget eller?

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är överkänslig, de hade kunnat undvika dig om de velat. Det blev väl bara sådär konstigt.

L&P

7:07 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med siste talare.

7:38 em  
Anonymous Anonym said...

Det verkar ju lite underligt, men å andra sidan borde du märkt det mer om de verkligen unvek dig. Det ordnar sig säkert! Kram!

9:28 fm  
Blogger Anna-Karin said...

M säger så här:
Den enda som kunde svara dig egentligen var väl A, och hon kunde kanske inte (jag: hmmm. på FEM dagar).
De andra hörde väl inte av sig, för det är ju jobbigt att gå hem till någon man inte känner riktigt, de ville väl prata ihop sig först. Nu är det väl så att de känner Å så då är det lättare att säga att man kommer till henne.
Jag: okej, jag går med på det. MEN, varför är brudar så jävla knäppa? Vad krävs egentligen när det inte räcker att bjuda till?

9:31 fm  
Anonymous Anonym said...

"(jag: hmmm. på FEM dagar)"

Min nya kompis Cecilia svarare inte på sms på flera dagar, orsak: hon var bortrest och hade glömt laddare.

Det finns många orsaker i världen.

L&P

10:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag kan också vara sådär dålig på att höra av mig, fast det är folk jag tycker jättebra om. Jättedumt!

9:46 em  
Blogger Anna-Karin said...

Set: Ja, du har rätt. Jag är nog överkänslig och så har jag lite för litet tålamod.

Hanna: okej :) jag är iofs också dålig på att höra av mig... kanske ska jag leva som jag lär... hm

9:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home