Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, oktober 17, 2006

jag vill ju träna

Det sägs att om man tränar får man bättre imunförsvar. Varför i hela friden ska jag ha ont i halsen, huvudet, må allmänt kass för tredje gången den här hösten?
Kan någon svara på den frågan?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, va trist! :-( Förkylningar är jobbiga. jag hoppas du blir bättre snart. Krya på dig! Kram

2:44 em  
Anonymous Anonym said...

Immunförsvaret kan faktiskt försämras om man tränar mycket utan återhämnting, men det är just om man tränar hårt (elit).

För egen del så har jag märkt att jag oftare var sjuk när jag bodde på ställen där jag varje dag åkte tunnelbana och/eller buss. Helt enkelt för att man stöter på så många som är sjuka. Nu kan jag cykla nästan överallt och jag är övertygad om att det just är minskandet på ofrivillga resekamrater snarare än motionen jag får av att cykla (även om det ju också är bra) som gör att jag inte lika ofta drabbas av förkylning numera :-)

Dålig sömn är också en orsak till att immunförsvaret sänks.

Det är trist att vara sjuk och just förkylningar är så sega. För frisk för att ligga i sängen (om man inte har feber)men för sjuk för att kunna träna eller orka med annat.

Krya på dig!!!

12:06 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Tessi: Jag med, hoppade över träningen i går bara för att jag så gärna vill träna i dag, men har skitont i halsen. Så irriterande!

Maria: Håller med dig om det där att vara sjuk men inte jättesjuk. Just nu skulle jag hellre vara sjuk i några dagar och ligga hem för att sen bli bra än att gå och dra på det.
Jag cyklar ju varje dag och jag tränar måttligt.. men sömnen kanske är problemet, har inte mått så bra på sistone.
Om jag "bara" har ont i halsen i vkäll blir det nog boxning i alla fall, vill ju inte missa. Samtidigt har jag jättesvårt för att ta det lugnt på ett pass. Kör alltid stenhårt, vilket man ibland får ångra efteråt.

8:50 fm  
Anonymous Anonym said...

utmaningen är besvarad. Och ja du, jag söker jobb och hänger här just nu. funkar fint det med.

9:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home