Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

fredag, mars 16, 2007

räddaren

I dag räddade jag nästan livet på en gammal man.
Jag cyklade norrut och hamnade bakom en buss. Då går en man med rullator ut mellan mig och bussen. När han ser att jag stannar så tittar han på mig och tackar och fortsätter gå. Han ser inte det jag ser, nämligen att det från norr kommer en buss söder ut. Bussen ser inte heller mannen, eftersom han är bakom den norrgående bussen. Så jag tar tag i gubben och får honom att stanna, samtidigt som busschauffören ser mannen och stannar. Sedan går gubben över.
Jag vet faktiskt inte om gubben märkte ens att det var en riskabel situation, men busschauffören tittade på mig och tackade.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken vardagshjälte! heja!

7:09 em  
Anonymous Anonym said...

Bra med människor som ser och bryr sig

7:47 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: haha, tack!

Mör: det visste du väl redan ;)

7:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home