Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

onsdag, mars 21, 2007

gammal? jag?!

Förresten så kallade min pappa mig tant i helgen. Anledningen till det är att jag: har klippt av mig håret, kollar på radhus och vill gå på tupperware-party (det sista är inte riktigt sant, jag frågade om min mamma kunde köpa en plastburk om hon någon gång är på tupperwareparty).
I alla fall så kontrade jag med att han, när han var lika gammal som jag är nu, redan hade radhus och dessutom två barn. Och det långa håret klippte han av sig redan som tonåring.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att vara vuxen idag har ingen status knappt. Helst ska man vara undom redan som barn och sedan till pensionsåldern närmar sig.

Hmmm. Att vara tant är tufft. jag ska börja köra på det!

3:51 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: du har så rätt. Fast när jag tänker efter så tycker jag nästan att livet bara blivit bättre ju äldre jag blivit.

/tanten ;)

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home