Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

onsdag, mars 21, 2007

funderingar på en mobil

Jag funderar på att köpa en mobiltelefon. Då blir det ett nytt nummer – igen.
Nu har jag jobbmobil och har bytt nummer på den några gånger. Men ju mer mitt nummer sprids desto jobbigare blir det med mycket jobbsamtal på kvällar och annat. Och att den fungerar som fast telefon och alla som ringer till jobbet kommer direkt till mig var jag än är, det gör det inte lättare. Eller att jag alltid måste ha den med mig på jobbet, annars har jag ingen telefon där.
Fast det är rätt så skönt med en telefon som jag får ringa nästan hur mycket jag vill på privat. Ganska bra löneförmån så att säga. Så kanske är jag dum som skaffar egen?
Mycket att väga för och emot.
Och om jag skaffar ny, vad ska jag ha för telefon och vilket abonnemang?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men det brukar gå att få ny mobil med samma nummer... Fast det kanske är just nytt nummer du är ute efter? :)

10:34 em  
Blogger Anna-Karin said...

Jonna: nu har jag jobbmobil, jag funderar på att köpa en privat mobil. Jobbmobilen måste jag ju behålla i vilket fall som helst.

9:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Anna-Karin: Jag är jättenöjd med min rosa tre-mobil och abonemanget är finfint än så länge.

1:30 em  
Anonymous Anonym said...

endast jobbmobil ska du ha
du fixar inte att hålla reda på 2 st.
pappa lasse

4:08 em  
Blogger Anna-Karin said...

haha, pappa känner dotter bäst eller? haha!

9:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home