Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, januari 29, 2007

handla på blocket i bilder

...eller när jag körde bil i sju timmar för att köpa ett side board i teak


Kolla här, världens finast 60tals soffa, beige med vackra ben i mörkt trä. Dessutom ett klipp från Bra&begagnat där jag köpte den för 300:- + hemkörning 100:- hösten 2004. Det här är verkligen den snyggaste soffan jag någonsin sett.


Aj aj, hela botten har gått ur världens finaste soffa. Dessvärre var det andra gången också. Den gamla lagningen syns där och nu sprack den ovanför så det är inte en chans att den går att laga. TYPISKT!

Wow, kolla vilken cool tjej som ska klara av att köra Fabian med släp. Hurra för att det är drag på Fabian.
Det var inte så svårt att köra släp, men ibland borde faktiskt Ludvika-bor tänka sig för lite mer. Man går inte ut på ett övergångsställe med en rullstol när det är snorhalt ute och det är en bil med släp ungefär 25 meter från övergångsstället. Inte ens när Zebra-regeln gäller. I alla fall inte om man är rädd om sig själv och personen i rullstolen. Som tur är så gick allt bra och jag fick känna på abs-bromsarna lite.

Usch, vad hemskt. Soffan på tippen. Hej då min älskade soffa...

Och hej då fina stress less-fåtöljen i skinn från 70-talet. Typiskt katterna att förstöra just dig. Klara med tippen och klockan är 10.30 på en lördag, dags att börja köra norrut.

Klockan är 13.40 och vi är snart framme i Falun, inte många mil kvar nu. Väl framme så var det bara in i huset, ut med side boardet och så iväg hem igen. Vi stannade lite på Kupolen på vägen hem och jag ångrar att jag inte slog till på ett par Tretorn snowjogging i låg modell som var nedsatta. Hade passat perfekt mot snö och väta.

Hemma med side boardet. Voila! (ja bilden tog jag ju inte när vi kom hem för då var det såklart kolsvart ute) Två års letande har gett resultat. 200:- fick vi ge för härligheten som passar så bra in hos oss. Dessvärre vet jag inte hur vi ska möblera. Tv på side boardet gick bort direkt, så den är tillbaka på tv-möblen till höger. Nu passar inte tv-möbeln in så nu måste jag lösa det problemet + hitta en ny soffa. Härligt! Dessutom måste jag komma på vad jag vill ha på side boardet. En lampa? Någon fin ljusstake? Ingenting?
När jag kommit fram till det så postar jag en ny bild, plus en bild på hyllan som passar ihop med side boardet.

Sedan passade katterna på att tillsammans med två plattor öl demonstrera hur rymligt side boardet är. Från vänster Fjodor, grannens katt Räven och Stoffe.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fiint, katterna(det andra med)

9:04 em  
Anonymous Anonym said...

fint side board! Men det visst du ju redan att jag tycker...

Blev det soffan??

Kram på dig!

9:37 em  
Blogger glamflikka said...

både sorglig och rolig historia

9:59 em  
Blogger Anna-Karin said...

tessi: eftersom jag inte visste så ringde jag inte tillbaka. men hon tog saken i egna händer och budade in soffan för 175:- Bra pris! Har hittade en på blocket också :)

glamflikka: visst var det. jag längtar efter världens finaste soffa

7:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilka underbara missar...

4:16 em  
Blogger Anna-Karin said...

Maria: ja visst är de :) och jättesnälla och sociala

11:26 fm  
Blogger hanna said...

200 pix var billigt. Vi har en som ser precis likadan ut. Kostade 1700 kronor.

3:59 em  
Blogger Anna-Karin said...

Hanna: Jag vet! Jag har letat i två år. Med hyra av släp och resa blev det ändå billigare än många andra jag sett. Men 1700 är faktiskt ett bra pris.

9:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home