Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, november 06, 2006

saker som betyder något 2

Den i trä snidade Nils Holgersson hänger i vardagsrumsfönstret hos mig. Jag tycker väldigt mycket om Selma Lagerlöf och när jag för några år sedan fick den här prydnadsaken i julklapp från M:s föräldrar blev jag väldigt glad. Dels för att jag gillar Selma Lagerlöf och det som påminner om henne, dels för att jag gillar fåglar och saker som hänger (vilket ni säkert kommer se senare här i bloggen). Men, en annan anledning är att jag aldrig tidigare sett något sånt här. Det var helt enkelt en kanonpresent.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh vilken söt!

6:12 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar också saker som hänger, ha ha ha

6:57 em  
Anonymous Anonym said...

å, så fin! Förstår att du gillar den. För visst är det en sån som kan "flaxa"?

10:40 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tack allihopa

Maria: Nej, det är det inte. Jag kom på att proportionerna ser lite konstiga ut på bilden. Den är inte större än 10-15 centimeter lång och alldeles stel :)

7:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Mina föräldrar hade en sådant Nils redan pa 50-talet. Har i Holland var det något konstigt för Nils ar in te SA kant har. Jag söker redan flera ar, men har hittat en. Synd för mag tyckar mycket om bilden.

5:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home