Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, oktober 30, 2006

ibland går det ner

Det började så bra med en lugn helg och två helt oplanerade dagar. Dagar som kunde fyllas med massor av roliga saker. Men någonstans på lördagen så bara gick allt snett. Och det som på ett sätt stör mig mest är att jag inte kan svara på varför. Och hur ska jag få folk att förstå mig när jag själv inte vet varför?
Men säg vad det är, det måste ju vara något? säger M.
Men jag kan inte svara, för jag vet inte själv vad det är. Jag vet inte varför jag inte orkar längre. Jag vet inte varför jag mår illa, varför jag får ont i huvudet eller magen eller varför det gör så ont i bröstet att jag ibland inte kan andas.Varför jag gråter utan anledning. Jag vet inte.
M säger att jag ska ta det lugnt. Men jag har börjat tro att det är då det kommer. När jag tar det lugnt och inte går på högvarv så smyger det sig på. Om jag kopplar av så kommer det smygande och tar mig i sina klor.
Men om jag själv inte förstår, hur ska jag få honom att förstå? Hur ska han förstå att det inte honom det är fel på? Och all denna oförståelse gör mig bara mindre. Jag vill ha någon som håller mig i handen, men om ingen förstår så kan ingen hålla min hand.
Sedan kommer skulden. Vad är det med mig? Jag som har så bra liv, jag ska inte känna så här. Jag har ingenting att må dåligt för, eller?
Ibland orkar jag inte längre. Jag vill bara släppa allt och krypa ihop i sängen och hoppas att någon tar hand om mig.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vännen! Jag vet precis hur det känns! :-/ Stor kram!

10:24 fm  
Anonymous Anonym said...

habibi, det där är inte bra. u need serious change in your life. kanske jobbet? du har mitt nummer. bara o ringa när du vill. kram!

3:17 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att du har för många förväntningar och krav, från dig själv.Livet är upp och ner, försök att ta det lite lugnt då och då eller gör saker som du tycker om då kopplar du av. En annan sak, det gäller många andra med fast en del erkänner inte det. Bamsekramar

5:02 em  
Anonymous Anonym said...

du...kära fina du. jag känner igen det där och säg som det är till M, precis det du skriver. Det hjälper. och gråt, det hjälper. kram!

8:44 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tack.

9:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home