Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, oktober 31, 2006

regn

Jag försöker verkligen, men jag kan inte, jag kan inte gilla regn.

Jag vill så gärna vara en sån där "det finns inga väder, bara dåliga kläder-människa". Men det funkar liksom inte. Jag har försökt köpa regnkläder länge nu, men det är så svårt. Det är alltid något fel på dem: för varma, eller för kalla, eller för fuktiga, eller regnar in. Eller de typiska: för små. I alla fall den ena delen. Och sedan ska de ju sitta utanpå kläderna. Och när jag står där och provar och knappt kan röra mig (eller andas för att det är så varmt) så får jag bara bilden av mig som en Michelin-gubbe i huvudet. Eller Tjorven för all del. Tjorven som jag kallades som liten när jag var tjockis uppklädd i regnkläder. Och vilka kläder ska man egentligen dra regnkläderna över? Jeans? Jo, det funkar. Men sen då? Vinterjackan? Hur stor måste inte regnjackan vara i så fall? Eller ska jag köpa en specialtröja/jacka som jag har under regnjackan för att inte frysa?
Och så ska man ju få med sig regnkläderna också. Men de är ju så stora. Är tanken att jag förutom träningväska, väska och matlåda ska ha med mig en väska med regnkläder också?

Nej, när det regnar vill jag åka bil till jobbet. Jag vill åka bil överallt faktiskt. Eller sitta inne. Men det funkar ju inte så. Så hur funkar det för folk egentligen?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmm, så du har också regn! Så tråkigt, speciellt med regnkläder som inte är täta. :-( Därför ignorerar jag mitt regnställ, inte så bra kanske...

10:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home