Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

onsdag, oktober 25, 2006

resa

Jag har ett lyxproblem. När syster fyllde 20 sa jag till henne att jag ska ta med henne på en resa. Nu har vi bestämt datum sedan länge 7-10 december, problemet är bara: vart ska vi åka?
Det ska vara ett bra ställe, inte för långt bort, dit planet inte går för tidigt. Det får inte vara för dyrt heller och det ska helst vara något nytt.

Jag har funderat på: Budapest, Paris, Rom, Barcelona, Glasgow, Hamburg-Lübeck (och självklart, utan att nämna det för Mia: RIGA!)

Förslag?

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det kanske är bra att ta bort Rom om du inte vill att det ska vara dyrt. Förmodligen Paris också.

Ja röstar Marocko, blir billigt med charter.

Love & Peace

2:55 em  
Blogger Anna-Karin said...

Set: men det är ju inte en vecka... annars så

4:21 em  
Anonymous Anonym said...

Som jag nämnde tidigare, Glasgow! :-) Det va verkligen mysigt! Jag ska försöka få tag på mer info...

4:31 em  
Anonymous Anonym said...

Anna i Åbo said...

Berlin! Riga!

7:08 em  
Anonymous Anonym said...

Å,vad härlig och resa iväg.

Själv så ligger östeuropa mig varmt om hjärtat. Prag är underbar stad, och rätt billig.

Jag vill gärna åka tiil Balticum, Belarus och Minsk. Och alla andra länder på jorden!

11:24 em  
Blogger Anna-Karin said...

Anna i Åbo: Mia vill inte Riga igen, men jag kommer att åka dit många gånger mer. Berlin får vänta lite, jag och sambon har pratat om att åka dit tillsammans.

Maria Byström: Jag gillar också Östeuropa. Både jag och Mia har varit i Prag.
Åk till Baltikum! Jag skulle gärna åka till Vitryssland, men som jag förstår är det svårt att ta sig in i landet. Vi får vänta några år till. Före det kan man ju alltid prova Ukraina eller kanske till och med Ryssland!

9:13 fm  
Blogger glamflikka said...

Jag funderar så det knakar!! jag vill med, men vart är pengarna och tiden.

2:06 em  
Blogger Anna-Karin said...

glamflikka: lutar starkt åt Glasgow. Ska ringa Mia ikväll.
Men annars kan vi ta en Riga-weekend eller Vilnius-weekend i vår.

3:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home