Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

fredag, september 29, 2006

hur gör man?

Sport-bh, bh och svarta tights var noterade på min lista när jag i går hade en timme på stan. Jag kom hem med ett par svarta tights och en morgonrock. Heja mig!
Varför ska det vara så svårt att hitta en sport-bh som sitter bekvämt men som passar när man sportar? Jag tog med ett helt gäng in i provhytten. På med första och så försöka hoppa lite diskret, småspringa på stället och skuggboxas för att se om bh:n klarar det. Självklart blir jag lite svettig och känner mig jättesnygg i alla speglar. Då kommer nästa prov: hur enkelt är det att få av sig bh:n när man är svettig? Den lilla svett som kommer av att prova en bh i affären är ingenting med hur svettig jag blir när jag kör ett pass. Men inte någon av bh:arna klarar det testet. I och för sig klarade de inga av de andra heller. Så hur hittar man en sport-bh som funkar?

Fast det är i och för sig världens lyx med morgonrock.