Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

fredag, september 22, 2006

nytt på inredningsfronten

Jag har inte orkat/hunnit stryka, men jag publicerar ändå en bild på det fina tyget jag köpte i helgen. Dessutom nya krukor med kryddor i köket. Ska försöka sätta ihop nattygsbordet jag köpte också, men det är inte klart än. Kanske kommer det bild på det när jag är klar.

Tyget heter Iso Satakieli och är skapat av Maija Louekari för Marimekko. Jag har sytt kanaler uppe och nere som jag har en planka i för att hålla tyget slätt. Jag tycker det passar bra till den gula tapeten (vi bor i hyresrätt så vi har inte så mycket val) och dessutom tycker jag det passar till gardinen (som man ser lite av till vänster). Lampan i förgrunden är min systers lampa, som hon fått av en kompis. Den har tidigare hängt i en Ica-butik och den är i brun plast och daterad någon gång på 70-talet.


Timjan och rosmarin som har vuxit som ogräs i balkonglåda i sommar har nu fått flytta in. Jag köpte krukor på Ikea och satte dem lättillgängligt i köksfönstret.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh vad fint du har det :-)

4:23 em  
Anonymous Anonym said...

Supersnyggt. Kul att det går att få upp något på väggen och härligt att det blev så super.

8:32 em  
Blogger Anna-Karin said...

Tack :)

5:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home