Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, september 26, 2006

trött man blir.. ..på swebus

Nu är jag j*vligt trött på Swebus Express. För två veckor sedan åkte jag med dem till Stockholm. Den 12 september försökte jag köpa biljett via deras nya hemsida, men när jag skrivit in all fakta om mitt kort så hände ingenting. (Dum som jag var) försökte jag igen, men samma sak då. Jag fick ingen bekräftelse på biljetten. Senare läste jag att de hade problem med Firefox. Jag trodde att jag inte hade någon biljett och försökte senare från Explorer, men inte heller det funkade. Till slut, några dagar senare, fungerade det och jag kom nästan igenom köpet i Explorer, men då säger sidan att den inte har kontakt med min bank.
Jag köpte till slut biljetten i Swebus biljettbutik.
Dagen före avresa upptäcker jag via min internetbank att det fattas pengar och att Swebus har dragit dem. Allt som allt har Swebus dragit 681 kronor från mitt konto. Jag ringde då till dem och fick vet att allt skulle ordna sig och jag skulle få tillbaka pengarna. Någon dag senare får jag mail från en kvinna på Swebus som ska hjälpa mig.
Men, trots upprepade brev till varandra har jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Hur svårt kan det vara egentligen?
Nu har jag kontaktat min bank som kollat upp transaktionen mellan Swebus och mig och jag har med det i ryggen mailat Swebus igen. Nu hoppas jag verkligen att Swebus betalar in de 166 kronor som Swebus fortfarande är skyldigt mig.

Dagens tips: Använd aldrig Swebus hemsida för att köpa biljetter.

Jag handlar mycket över nätet, men det här är första gången det blir något fel.