Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, december 26, 2006

landet

Det har varit en jättebra jul, och om jag orkar och hinner ska jag skriva lite om den senare. Men just nu är jag rätt trött på landet och trött på Swebus och SJ.
Det går inte att ta sig härifrån i dag, anledningen till det är att om man vill åka härifrån så måste man ha antingen köpa biljetten i förskott och hämta ut den på ett återförsäljningsställe (och det finns det ju inga på landet). Eller så får jag köpa biljetten på bussen för 320 kronor. Men eftersom bussen ALLTID är sen och man aldrig vet om man kommer på eller rättare sagt NÄR man kommer på så vågar jag inte när väntetiden i Norrköping bara är fem minuter. Så jag är fast.
Det är tur att jag inte sitter i sjön i alla fall. Det får bli ytterligare en dag med julmatsrester, genispel och kaffe tillsammans med familjen. Och dem älskar jag ju så det går ju bra.